הגיע גור חדש הביתה? מזל טוב!

חיסונים

בחודשי חייו הראשונים הגור רגיש מאוד למחלות שונות ומערכת החיסון שלו עדיין לא ערוכה להגן עליו באופן יעיל. בעזרת סדרת חיסונים, החל מגיל 6 שבועות, אנו מגינים עליו מפני מספר מחלות נפוצות ומסוכנות.

חיסון משושה – מגן על הכלב מפני 6 מחלות, בהן שתיים אשר עלולות לעבור גם לבני אדם. החיסון המשושה ניתן בסדרה של שלוש זריקות במרווחי זמן של 4 שבועות. חיסון כלבת – מחוייב ע"פ חוק. מגן מפני מחלת הכלבת הקטלנית אשר מסוכנת לכל היונקים, כולל בני אדם.

גורי חתולים מחסנים בסדרה של שני חיסונים – חיסון מרובע ראשון בגיל 8 שבועות וחיסון מרובע נוסף 4 שבועות לאחר מכן. מומלץ לחסן גם כנגד מחלת הכלבת.

במהלך סדרת החיסונים מסומן הכלב בשבב זיהוי. ניתן למצוא את תוכנית החיסונים המומלצת במאמר .

טיפולים מונעים

טפילים חיצוניים ופנימיים הינם הרבה מעבר למטרד. טפילים אלו עלולים להעביר מחלות שונות, לעורר אלרגיות ולפגוע בהתפתחות התקינה של הגור. יש לטפל כנגד קרציות ופרעושים (ולא "פשפשים"…) באמצעים המתאימים לגיל ולרמת הנגיעות.
בתולעי מעיים יש לטפל באופן תקופתי בכדור או בסירופ כדי למנוע פגיעה בהתפתחות הגור.
טיפול מונע כנגד תולעת הפארק מומלץ לכל כלב במרווחי זמן של 1-3 חודשים.

מחלות

עקב גילם הצעיר ומימדי גופם הקטנים, גורים רגישים מאוד למחלות ולתנאי סביבה קשים.
כאשר גור לא חש בטוב יש להתייחס לעניין ביתר חשיבות מפני שהוא עלול להתדרדר באופן מהיר ובלתי צפוי. בכל מקרה שהגור קצת "עצוב", מקיא או משלשל יש לפנות לייעוץ וטיפול וטרינרי בהקדם האפשרי.

הזנה

גורים גדלים בקצב מהיר ולכן זקוקים לתזונה טובה ומלאה. רצוי להאכיל במזון איכותי המיועד לגורים. ממולץ בשלבי החיים הראשונים להגיש אוכל באופן חופשי או במספר מנות במשך היום.

חינוך ואילוף

לפעמים ההבדל בין כלב שמביא שמחה הביתה לבין "לאיזו צרה הכנסתי את עצמי!!!" הוא חינוך בסיסי. מומלץ בחום לחנך את הכלב ולאלפו להתנהגויות רצויות כבר בשלב מוקדם בחייו. נושאים כמו עשיית צרכים, תוקפנות ודומיננטיות, התנהגות בטיולים וציות הינם בעלי חשיבות רבה ביחסים התקינים בין הכלב לשאר בני הבית. חשוב מאוד להתייעץ ולהעזר במאלף כלבים מקצועי – השקעה קטנה ביחס לתועלת. בכל מקרה – אמצו  הרבה סבלנות ואורך רוח. אל תשכחו שמדובר בתינוק…

בינה נט תקשורת ומחשבים
הפריון 4 אזור תעשייה צפוני  אשדוד